BRAMAR

Digitální štika
v logistice

Digitální štika v logistice

Bramar je logistická firma, která pomáhá farmářům a výrobcům potravin dopravit jejich produkty k zákazníkovi. V roce 2021 byl Bramar Moravskoslezským inovačním centrem označen za 100 % bezpapírovou firmu a za lídra v oblasti digitalizace ve svém kraji. Jak toho dosáhl?

S rostoucí poptávkou po přepravě bylo potřeba zavést systém, který by evidoval rozmanitost zboží vč. jeho hmotnosti a rozměrů. Ve stejný čas se v jednom autě vozí jak těžké věci, tak i křehké. Od řeznických bedýnek plné masa, vajíček až po svatební dorty. Každé zboží vyžaduje svůj individuální přístup a zacházení. Bylo na čase jasně nastavit všechny procesy, které zajistí, aby každá zásilka dorazila do cíle v pořádku

První kroky k digitálnímu systému

Z důvodu velké diverzity zákazníků a přibývajících zakázek firma vytvořila vlastní digitální ekosystém programů a aplikací. Bylo zapotřebí vymyslet funkční nástroj, který bude jednoduchý na ovládání a mohou se do něj zapojit všichni pracovníci od řidičů až po management včetně zákazníků

a large truck with a trailer

A na jaké oblasti jsme se soustředili?

  • ERP systém - řízení zakázek firmy, vč. mobilní aplikace pro řidiče
  • CRM - řízení obchodu
  • evidence a řízení cashflow
  • správa vydaných faktur a vytěžování faktur přijatých
  • online komunikace s externími firmami
  • finanční manažerský reporting
  • zákaznická sekce na webových stránkách
  • správa a sdílení hesel

Všechny výše popsané aplikace a jejich procesy pak musely být plně automatizované pro komunikaci mezi sebou, aby nedocházelo k plýtvání s časem pracovníků. Pečlivě jsme testovali a vybírali jednotlivé aplikace a pomocí automatizačních algoritmů je sestavovali k sobě jako puzzle. Krůček po krůčku jsem si tak došli k velmi efektivnímu řešení, které Bramar připravilo na prudký růst firmy.

A jak to bylo dál?

Se začátkem covidové pandemie začal Bramar strmě růst. Pořizoval auta, nabíral řidiče a těžil z velmi dobře připraveného řešení digitální firmy. Nebylo zapotřebí přijímat administrativní pracovníky a topit se v papírech. Spousta věcí běžela automatizovaně a všechno bylo uloženo v zabezpečeném cloudu. Aby však Bramar mohl plně využít možnosti trhu, potřeboval externí investiční pobídku. Investor se brzy našel, a jak nám později prozradil, přesvědčil ho náš digitální ekosystém, díky němu má firma obrovský potenciál k růstu a škálovatelnosti služeb.

Mrkněte na další reference

No items found.
hlavní strana
Pustíme se do toho?

Ozvěte se mi, zajdeme na kávu a zjistíme, jak vám můžu pomoct.

IČO: 01680099 | VAT ID: CZ8608255491

a man in a suit